Darmowa woda w lokalach gastronomicznych

15.09.2022   10:48  |  Piotr Dowgalski
Gastronomia przyjazna środowisku i klientom

Zmiany są dobre, zwłaszcza kiedy są to zmiany na lepsze. Nawet jeśli wzbudzają niepokój, wiążą się z niepewnością lub pewnym ryzykiem, jeśli docelowo mają być korzyścią, warto je wdrażać. Zmiana myślenia i mentalności wśród właścicieli restauracji, kawiarni, a nawet pubów czy klubów może być krokiem w lepszą przyszłość. Wychodzenie do klienta, odczytywanie jego potrzeb i ich zaspakajanie, pomagają budować relacje i wizerunek firmy. Darmowa woda w lokalu gastronomicznym to właśnie taka zmiana. Inwestycja w system filtrowania wody pozwoli nie tylko zaoferować europejskie standardy obsługi Klienta, ale również sprostać oczekiwaniom, jakie obecnie stoją przed odpowiedzialnymi firmami.

Świadomość ekologiczna – jako społeczeństwo wymagamy jej od firm i przedsiębiorstw. Indywidualni konsumenci są zobowiązywani, mobilizowani do dbania o kondycję planety. Powinniśmy segregować odpady, unikać opakowań jednorazowych, wybierać rozwiązania przyjazne przyrodzie. Jednak to firmy i przedsiębiorstwa, mają dużo większe możliwości wdrożenia zmian korzystnych dla planety. To firmy każdego roku generują tony plastiku, który jest jednym z głównych zagrożeń dla ekosystemów. Rocznie 1,5 miliona ton plastiku pochodzi z plastikowych butelek pet, liczba ta wciąż rośnie, Systemy do filtracji wody kranowej pozwalają realnie przyczynić się do jej zmniejszania.

Lokale gastronomiczne, które każdego dnia sprzedają tysiące litrów wody, generując przy tym tysiące plastikowych butelek, mogą przestać to robić. Wystarczy odpowiedni system filtracji wody, który zagwarantuje wodę pitną o optymalnych parametrach. Nowoczesne stacje filtracji molekularnej gwarantują, że woda, która dociera do lokalu z systemu wodociągów, będzie miała nienaganne parametry, będzie pozbawiona wszelkich zanieczyszczeń, a do tego będzie posiadała skład analogiczny do butelkowej wody mineralnej. Dzięki systemowi filtracji lokal zyskuje stały dostęp do doskonałej jakości wody pitnej, bez konieczności kupowania tysięcy litrów w plastikowych butelkach. Klienci natomiast otrzymują zdrową i smaczną wodę gratis, a nikt nie generuje plastiku. W takim wypadku wszyscy są zwycięzcami. Czy noże być jeszcze lepiej?

Gastronomia przyjazna środowisku i klientom

Darmowa szklanka wody w lokalu gastronomicznym – na zachodzie Europy to norma, która nikogo nie dziwi. W Polsce wciąż jeszcze precedens, który budzi mnóstwo skrajnych emocji – zwłaszcza wśród restauratorów, którzy w przeciwieństwie do swoich europejskich sąsiadów, nie są zbyt skorzy do tego, aby dawać klientom za darmo cokolwiek.

Darmowa woda normą w Europie

Będąc na urlopie we Francji, Wielkiej Brytanii czy Francji, gdy poprosimy o wodę w restauracji, dostaniemy ją bez problemu, co więcej nie zostanie ona doliczona do rachunku. W Norwegii darmowa woda jest nawet w klubach nocnych, w Austrii natomiast w kawiarniach i lokalach gastronomicznych wodę możemy nalać sobie samemu ze specjalnych kraników. Jak jest w Polsce? W naszych rodzimych kawiarniach i restauracjach niestety najczęściej za butelkę wody mineralnej zapłacimy tyle samo, ile za małe piwo, a czasami nawet więcej niż za kieliszek wina. Zwyczaj proponowania Klientom darmowej wody jeszcze nie dotarł do naszego kraju i niestety ciężko powiedzieć, kiedy to nastąpi. Niestety, ponieważ taki drobny gest, mógłby zrobić dużo dobrego dla lokalu.

Darmowa woda normą w Europie
Dlaczego w Polsce nie dostaniesz darmowej wody w restauracji?
Dlaczego w Polsce nie dostaniesz darmowej wody w restauracji?

Jeżeli nie wiadomo, o co chodzi, to chodzi o pieniądze. Tak też jest w tym przypadku. Właściciele lokali gastronomicznych obawiają się o swoje zarobki, nie chcą dawać nic za darmo, ponieważ liczą każdą złotówkę. Nie pomaga też sytuacja gospodarcza w naszym kraju, rosnące ceny mediów sprawiają, że firmy, w tym też lokale gastronomiczne, liczą każdy grosz i nierzadko nawet to nie pomaga, aby przetrwać trudne czasy. W Polsce na napojach lokale mają zwykle największą marżę, dlatego ich sprzedaż jest bardzo ważna dla zysku firmy. Nic więc dziwnego, że restauratorzy obawiają się proponowania wody za darmo, kiedy mogą sprzedać ja z zyskiem. Warto jednak popatrzeć na sprawę z nieco szerszej perspektywy i uświadomić sobie, że większość Klientów nie przychodzi do kawiarni czy restauracji tylko po to, żeby napić się wody. Zwykle Klienci przychodzą na kawę, herbatę, ciastko, obiad czy kolację. Woda to tylko niewielki procent spośród zamawianych produktów.

Czy darmowa wodą może pomóc w sprzedaży?

Oferując darmową wodę, właściciele lokali gastronomicznych przewrotnie mogliby odnotować znacznie większą sprzedaż. Jak to możliwe? Chodzi o PR, budowanie relacji z klientami. Osoby odwiedzające kawiarnie i restauracje zwykle przychodzą tam z rodziną lub przyjaciółmi, po to, aby miło spędzić czas. Ta szczególna sytuacja otoczona jest aurą dobrej atmosfery, relaksu czasami biznesu jednak zwykle towarzyszą temu pozytywne emocje. Kiedy Klienci trafią w lokalu na przyjazną obsługę, wyjście do klienta, pomoc, czy właśnie darmową wodę, gruntują się w nich pozytywne skojarzenia, w wyniku których chętnie wracają w takie miejsca, polecają je znajomym, a sami w wyniku procesu, jakim jest wdzięczność, zamawiają więcej. Tym samym restaurator generuje wyższe zyski, wzrasta ruch oraz popularność kawiarni czy restauracji. Jeden mały gest może zmienić oblicze oraz kondycję firmy.

Czy darmowa wodą może pomóc w sprzedaży?
Jak nie stracić na darmowej wodzie?
Jak nie stracić na darmowej wodzie?

Z pewnością właściciele firm gastronomicznych będą mieć wątpliwości co do oferowania darmowej wody, za którą sami muszą zapłacić, kupić itp. Rozwiązaniem, które może rozwiać wszelkie wątpliwości, jest stacja filtracji wody. Dzięki inwestycji w system uzdatniania i filtracji wody, lokal zyskuje stały dostęp do czystej, bezpiecznej wody pitnej z kranu, którą może oferować swoim Klientom. W ten sposób będzie budował pozytywne relacje, wyróżni się na tle konkurencji, a do tego przyczyni się do szerzenia postawy proekologicznej. Szklanka czy dzbanek wody dla gościa to przejaw szacunku i gościnności, traktując swoich Klientów jak gości w swoim domu, możemy sprawić, że właśnie tak się poczują – jak w domu, a co za tym idzie, będą chętnie tam wracać. Lojalność Klientów w branży gastronomicznej ma kluczowe znaczenie dla funkcjonowania lokalu, dlatego warto szukać wszelkich sposobów na jej zdobywanie. Darmowa woda może być jednym z nich.

Aqua System Twój partner w zdrowym biznesie

Zdrowy, bezpieczny i ekologiczny biznes – jako firma oferująca nowoczesne systemy do filtracji wody oraz powietrza stawiamy na dostarczanie rozwiązań, które wspierają firmy i pomagają im się rozwijać. Projektujemy i wdrażamy indywidualne rozwiązania, idealnie dopasowane do potrzeb naszych Klientów. Pomagamy dobierać systemy, które sprawdzą się najlepiej i zagwarantują wygodę, zdrowie i rozwój. Dbamy o naszą planetę, czujemy za nią odpowiedzialność i staramy się propagować ten trend wśród naszych Klientów. Razem możemy zmieniać świat na lepsze.

Aqua System Twój partner w zdrowym biznesie

Używamy plików tekstowych zwanych „cookies” („ciasteczka”), by uczynić naszą stronę łatwiejszą w użytkowaniu. Dowiedz się więcej.

Ustawienia cookies Akceptuje

Ustawienia cookies

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić wrażenia podczas poruszania się po witrynie. Spośród nich pliki cookie, które są sklasyfikowane jako niezbędne, są przechowywane w przeglądarce, ponieważ są niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny. Używamy również plików cookie stron trzecich, które pomagają nam analizować i rozumieć, w jaki sposób korzystasz z tej witryny. Te pliki cookie będą przechowywane w Twojej przeglądarce tylko za Twoją zgodą. Masz również możliwość rezygnacji z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może wpłynąć na wygodę przeglądania.