Regulamin
Regulamin sklepu www.filtryzycia.pl
Część I
Ogólne postanowienia
§ 1 [Definicje]
Pojęcia wykorzystane w Regulaminie mają następujące znaczenie:
- Aqua System – przedsiębiorca Kamil Kamiński, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą: Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowo-Usługowe Kamil Kamiński, ul. Wapiennikowa 39G, 25-105 Kielce, NIP 6572500273.
- Filtry Życia – sklep internetowy, dostępny w domenie filtryzycia.pl, prowadzony przez Aqua System.
- Operator płatności – zewnętrzny podmiot, obsługujący płatności elektroniczne w ramach Filtrów Życia (np. Blik, karta płatnicza, przelew pay-by-link itp.).
- Rejestracja – proces założenia Konta przez Użytkownika.
- Użytkownik – posiadacz Konta w ramach Filtrów Życia.
- Konto – zbiór funkcjonalności i danych dostępnych dla Użytkownika, za pomocą loginu (ciągu znaków) i hasła, za pośrednictwem którego korzysta z Filtrów Życia.
- Regulamin – niniejszy dokument.
- Gość – osoby bądź podmioty nieposiadające Konta lub korzystające z Filtrów Życia bez zalogowania się do Konta.
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Definicja ta obejmuje również inne podmioty, w tym przedsiębiorców, w zakresie w jakim prawo przyznaje im ten status.
- Kod lub Kod rabatowy – ciąg znaków złożony z liter, cyfr lub znaków specjalnych.
§ 2 [Zakres regulaminu]
Regulamin określa prawa i obowiązki Aqua System, Użytkowników i Gości w ramach Filtrów Życia.
§ 3 [Warunki techniczne]
Do poprawnego działania Filtry Życia wymagają:
- Dostępu do Internetu;
- Korzystania z przeglądarki Chrome, Firefox, Safari lub Edge bądź z przeglądarki mobilnej Chrome, Android, lub iOS Safari, w najnowszej dostępnej wersji
- Umożliwienia zapisywania i odczytywania plików cookie związanych z funkcjonalnościami Filtrów Życia.
§ 4 [Odpowiednie stosowanie postanowień]
O ile z Regulaminu wyraźnie nie wynika co innego, wszelkie postanowienia odnoszące się do Użytkownika stosuje się odpowiednio do Gościa.
Część II
Użytkownicy [Ogólne obowiązki]
Użytkownik korzystając z Filtrów Życia jest zobowiązany do:
- Przestrzegania Regulaminu;
- Nieujawniania loginu i hasła do Konta innym osobom;
- Przestrzegania przepisów prawa;
- Niedzielenia się Kontem z innymi osobami;
- Niewprowadzania treści bezprawnych.
§6 [Konieczność posiadania Konta]
Korzystanie z Filtrów Życia bez posiadania Konta jest ograniczone do podstawowych funkcjonalności, w szczególności przeglądania podstron produktów, treści oraz składania zamówień.
§7 [Rejestracja]
Założenie Konta wymaga podania danych określonych w formularzu rejestracyjnym oraz ustalenia hasła.
§8 [Funkcjonalność Konta]
- Konto umożliwia Użytkownikom korzystanie z dodatkowych funkcjonalności, w szczególności:
- Tworzenia i zarządzania listą adresów dostawy.
- Tworzenia i zarządzania listą zapamiętanych produktów.
- Dostęp do historii zamówień.
- Zmianę hasła.
- Zarządzanie preferencjami marketingowymi.
- Funkcjonalności Konta są dostępne wyłącznie dla zalogowanego Użytkownika.
Część III Proces zakupu
§9 [Zawarcie umowy sprzedaży]
- Z chwilą naciśnięcia przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” Użytkownik składa wiążące zamówienie na produkty lub usługi w ramach Filtrów Życia i zobowiązuje się opłacić zamówienie w całości, wraz z kosztami dostawy.
- Umowa sprzedaży produktów lub wykonania usługi zostaje zawarta z chwilą akceptacji złożonego zamówienia przez Aqua System drogą mailową. Aqua System może anulować zamówienie Użytkownika podając przyczynę.
- W przypadku gdy Użytkownik nie opłacił złożonego zamówienia podlega ono anulowaniu w ciągu 5 dni od jego złożenia, nawet jeśli zostało ono potwierdzone przez Aqua System. Nie dotyczy to zamówień, w których Użytkownik wybrał opcję płatności za pobraniem (przy odbiorze).
§10 [Dostawa]
- Potwierdzone i opłacone (w przypadku płatności z góry) zamówienie zostanie dostarczone na adres podany przez Użytkownika w procesie zakupu i w wybranej przez niego formie.
- Termin podany na podstronie z produktem określa planowany termin wysłania przez Aqua System danego produktu, nie jest to zaś termin jego dostarczenia do Użytkownika. W przypadku gdy termin jest określony w dniach, są to dni robocze od poniedziałku do piątku.
- Szczegóły oraz odpłatność dostawy określa oferta opublikowana na podstronie danego produktu.
- W ramach Filtrów Życia oferowana jest dostawa na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
- Planowany termin wysłania jest określany osobno dla każdego rodzaju produktu. W przypadku gdy w ramach jednego zamówienia znajdują się różne produkty Aqua System stosuje do całego zamówienia najdłuższy z tych terminów.
§ 11 [Przedsprzedaż]
- W przypadku oznaczenia oferty hasłem „Przedsprzedaż” Użytkownik składa zamówienia na produkt, który nie jest aktualnie w ofercie Filtrów Życia.
- W przypadku gdy zbyt mała liczba osób zdecyduje się na złożenie zamówienia w ramach przedsprzedaży lub warunki wpływające na sprzedaż ulegną zmianie (np. cena, opodatkowanie, wycofanie z dystrybucji, zmiana parametrów itp.) Aqua System może anulować zamówienie i zwrócić Użytkownikowi wpłacone środki taką samą metodą jak dokonana płatność.
- W przypadku rozpoczęcia realizacji zamówień złożonych w ramach przedsprzedaży Aqua System powiadomi Użytkownika o uruchomieniu realizacji zamówienia wraz z szacunkowym czasem jego realizacji.
§ 12 [Płatności]
Płatności za zamówienia złożone w Filtrach Życia Użytkownik dokonuje według wybranej przez siebie metody. W przypadku skorzystania z usług Operatora Płatności, Filtry Życia nie są dostawcą usługi płatności.
§ 13 [Rabaty]
- Aqua System może utworzyć i rozpowszechniać Kody, które umożliwiają obniżenie ceny np. danego produktu, dostawy czy całego zamówienia lub które przyznają Użytkownikowi dodatkowe uprawnienia.
- Szczegółowe zasady dotyczące Kodów rabatowych, w tym ograniczenia, czas trwania, warunki ich wykorzystania czy otrzymania, Aqua System określi każdorazowo dla danego Kodu w osobnej informacji bądź dokumencie.
Część IV Pozostałe postanowienia
§ 14 [Reklamacja]
- Użytkownik ma prawo składać reklamacje w sprawach dotyczących korzystania z Filtrów Życia, w tym nabywania produktów czy usług.
- Reklamacje należy składać drogą elektroniczną na adres e-mail sklep@aquasystem.pl lub listownie, na adres Aqua System podany w §1.
- Użytkownik powinien sprecyzować zakres swojej reklamacji. Reklamacja powinna zawierać:
- imię i nazwisko Użytkownika,
- login (jeśli posiada Konto);
- szczegółowy opis zdarzenia będącego przyczyną reklamacji;
- wskazać kontakt (adres e-mail, adres do korespondencji listowej) na jaki ma wpłynąć odpowiedź na reklamację (dotyczy sytuacji, gdy Aqua System nie jest w stanie ustalić z dostępnych informacji gdzie przesłać odpowiedź np. jeśli reklamacja nie została złożona na adres e-mail).
- Reklamacje są rozpatrywane niezwłocznie, w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia ich doręczenia, w sposób wyżej podany. W przypadku reklamacji niezawierających elementów wskazanych w tym paragrafie termin ten biegnie od dnia ich uzupełnienia przez składającego reklamację.
- Użytkownik otrzymuje informację o sposobie załatwienia reklamacji na wskazany kontakt.
§ 15 [Rękojmia oraz gwarancja]
- Produkty nabywane w ramach Filtrów Życia mogą być objęte gwarancją określoną przez Aqua System lub inne podmioty np. producenta.
- Warunki gwarancji określa odrębny dokument.
- Aqua System może ograniczyć rękojmię w przypadkach dozwolonych przez prawo, podając odpowiednią informację na podstronie danego produktu.
§ 16 [Komunikacja]
- Wszelkie komunikaty, o których mowa w niniejszym Regulaminie oraz korespondencja będą przekazywane Użytkownikom w drodze elektronicznej, na adres poczty elektronicznej podany w ustawieniach Konta lub przy składaniu zamówienia, domyślnie jest to adres podany podczas rejestracji.
- Wszelka komunikacja, której adresatem na podstawie niniejszego Regulaminu jest Aqua System powinna być kierowana na adres poczty elektronicznej sklep@aquasystem.pl lub gdy niezbędna jest forma pisemna, na adres korespondencyjny Aqua System podany w §1.
§ 17 [Postanowienia końcowe]
Spory z Użytkownikiem, który nie jest Konsumentem a wynikłe na gruncie niniejszego Regulaminu będą rozpatrywane przez sąd właściwy miejscowo dla Aqua System.
§ 18 [Rozwiązanie Umowy]
- Użytkownik może rozwiązać niniejszy Regulamin poprzez przesłanie drogą mailową oświadczenia na adres sklep@aquasystem.pl, z zachowaniem 15 dniowego okresu wypowiedzenia.
- Aqua System może rozwiązać niniejszy Regulamin poprzez przesłanie drogą mailową oświadczenia na adres podany przez Użytkownika w ramach Konta, z zachowaniem 15 dniowego okresu wypowiedzenia.
- Aqua System może wypowiedzieć Użytkownikowi Regulamin ze skutkiem natychmiastowym, przesyłając drogą mailową oświadczenie na adres podany przez Użytkownika w ramach Konta w przypadku, gdy:
- Użytkownik rażąco narusza postanowienia Regulaminu;
- Użytkownik w ramach korzystania z Filtrów Życia narusza prawo.
§ 19 [Zmiany Regulaminu]
- Aqua System zastrzega sobie możliwość dokonania zmiany Regulaminu w całości lub w części. O zmianach i o terminie ich wejścia w życie Aqua System poinformuje Użytkownika z wyprzedzeniem co najmniej 15 dni, przesyłając stosowną informację wraz ze zmienionym Regulaminem na adres poczty elektronicznej podany w ustawieniach Konta oraz publikując planowane zmiany w Filtrach Życia.
- Po otrzymaniu informacji o zmianie Regulaminu Użytkownik może sprzeciwić się zmianom poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail W takim wypadku z dniem wejścia w życie zmian Regulaminu umowa ulega rozwiązaniu a Konto dezaktywacji.
- Jeśli Użytkownik nie wyraził sprzeciwu zmiana Regulaminu wchodzi w życie z dniem określonym w powiadomieniu od Aqua System.